Training: communicatie

Breadcrumbs

Echt contact maken met mensen is niet alleen het geven van een hand. Luisteren is soms lastig, maar voor een goede communicatie is erg belangrijk als men te maken krijgt met conflicten. Hierdoor kan iemand zich inleven in de ander.

Het is echter wel belangrijk om eigen grenzen te bewaken. Door aandachtig te luisteren en de ander beter leren begrijpen kan inleving plaatsvinden. Naar elkaar luisteren is een goede basis om een prettig gesprek met elkaar te hebben en de communicatie binnen uw organisatie te verbeteren.

Leerdoelen
Met onze training en kennisoverdracht richten wij ons op onderstaande doelen:

  • Verbeteren van communicatie vaardigheden

  • Bewust worden van eigen handelen

  • Beter leren omgaan met ‘ander’ gedrag

  • Meer inzicht in non- en verbale communicatie

Wat kunt u verwachten van deze training?
Bij onze communicatie training wordt bij het theoretische onderdeel ingegaan op verschillende communicatieve vaardigheden. Er wordt hierbij beroep gedaan op zelfreflectie, waardoor er doorgaans meer kennis omtrent het eigen gedrag ontstaat.

“Naar elkaar luisteren is een goede basis om een prettig gesprek met elkaar te hebben.”

Contact maken- en houden, grenzen leren aangeven en kiezen voor tactvolle correctie zijn belangrijke aspecten waar rekening mee wordt gehouden.

Ook wordt er stil gestaan bij het ‘onderbuik’- gevoel dat wordt veroorzaakt bij lastige en/of beledigende communicatie. Hierbij komen kenmerken van verschillende soorten communicatie aan bod die uiteraard door casusbespreking en discussie verbonden worden aan de dagelijkse gang van zaken.